fredag 29 april 2011

En 5 årings funderingar

Igår tog jag med mig Joels älskade flickvän Tilde hem från dagmamman. Dom hade bara hunnit leka en stund eftersom Tilde kom på eftermiddagen! Dom hade superkul. Sen kom Felicia, Agnes, Olivia och Mikaela. Vi drack kaffe, åt glass och myste.
När alla barn hade åkt gick vi in och skulle tvätta oss. Vi hade sån tur så vi blev bjudna på mat hemma hos grannarna. Medans Joel står och gnider in händerna noga med tvål säger han väldigt fundersamt...
- Mamma! Kan man få tjejbaciller?
Jag var tvungen att bita mig i tungan så jag inte skulle börja skratta. Stackarn! Han var livrädd att han skulle kunna få nån bacill av sin älskade flickvän Tilde.
Jag frågade lite försiktigt.
-Vem har sagt det?
Joel sa med nedsänkt huvud.
- Pojkarna hos dagmamman.
Jag försökte förklara att så säger pojkar bara för att dom ska vara coola, så det är inget att bry sig om.
Joel sken upp som en sol och hans kärlek till Tilde var räddad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men han är för söt, tänk om han fått baciller av Tilde!!! Vilken katastrof det blivit då, hihihihi