Blir så jäkla förbannad när man hör folk som har magsjuka hemma eller är sjuk själv som kutar runt på stan dagarna innan jul!? Fattar ni inte att ni utsätter andra för samma jävla skit? Egoister! Gaaah ! jag blir tookig! Jag vägrar ha magsjuka en jul till.
Fick det dagen innan julafton förra året och det förstörde ju hela julen. Jag kunde inte äta nått och sen sprang jag runt och spritade allt i min närhet!Ångesten som blir när jag ska spy ska vi inte snacka om. Jag lider av emetofobi! spyfobi. Det är inget jag skäms över... Folk tycker att jag är skitfjantig. Ni får tycka det. MEN det konstiga är att ingen tycker att nån är fjantig när man är livrädd för tex en orm el en mus? Då kan jag tycka att en jävulssjukdom är hundra resor värre än ormen? Ja jag är rädd för ormar också. haha Men jag pussar hellre en orm 100 gånger än att jag får magsjuka en gång!
En liten lätt regel som folk verkar har svårt att fatta är 48 timmarsregeln?
MAN slutar smittas 48 timmar efter sista symtom! Alltså efter sista diareén eller sista kräkningen!
MAN kan få magsjuka upp till 3 dygn efter att man smittats!
Har man otur och det är vinterkräksjukan som härjar kan man smittas upp till en vecka efter!
Tänk på det!
torsdag 22 december 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Bra där Marlene!!!!!!
BRA DÄR MARLENE!!!!!
Skicka en kommentar