fredag 6 augusti 2010

Inte riktigt som jag tänkt!











Ja, det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt. Jag skulle jobba 4 veckor till! Fixa klart allt osv.
Hann jobba två dagar. I onsdags morse fick jag en liten blödning och hade sammandragningar. Jisses ungen får ju inte komma nu. Ringde in och fick komma in till dagavdelningen på specialist mödravården. Läkaren berättar vad dom ska göra för undersökningar. Hon berättar också att om livmodertappen är det minsta påverkad ska jag bli inlagd för att få tabletter för lungmognad :O Jisses tänkte jag...

Dom gjorde ultraljud på både livmodertappen och trollet. CTG kurva gjordes. Allt såg bra ut. Vi tog en lättnads suck. Inser vikten av att jag verkligen måste ta det lugnt nu... Jag som har så svårt att sitta still. Jag vill ju så mycket ... Mitt i samtalet avbryter jag och säger : Men jag ska ju jobba! Det ska du inte alls säger läkaren :O
Blev sjukskriven fram till den 18 :de, då ska jag dit för ny bedömning.

Viktigast är att trollet mår bra! Nu måste jag tänka mig för. Får bita mig i läppen och be Jocke göra dom saker som verkligen är nödvändiga...

Inga kommentarer: