måndag 17 oktober 2011

Kärleksmetoden

Det finns ju hundra miljoner olika metoder och tips på hur man ska få sina underbara ungar att sova. Sova hela natten kuren? Sluta nattamma? 5 minutersmetoden, Anna wahlgren? Ferber-metoden?
Kan säga att Jag är TOKALLERGISK mot alla dessa metoder? Eller skrikmetoder. Jag har fått nog av koliktidens skrik. Allt gapande som ändå är på dagarna. Jag vill inte att mitt barn ska vara ledsen?
Oavsett om det "bara" tar några nätter med en ledsen bebis?

Vi är inne på våran 4 :de dag med att bryta vanan " vaknaengångitimmen å tutta på nätterna vana"
Joakim har varit tokduktig. Han bestämde att han skulle ta hand om Julius på nätterna när han vaknar.

Första natten vaknade han ganska mycket men var inte ledsen. Han fick ju vara nära pappa istället. Dom lägger sig i soffan och kramas. Han har fått sova i sitt rum med babymonitor så vi hör honom. Sen när han somnar om så har han lagt in honom igen :)

Behöver jag säga att det var skönt att få sova en hel natt utan att bli väckt? Blev jag väckt så kunde jag vända mig om igen och somna om .... Å det mina vänner har jag inte gjort på över ett år! Det var ett halleluja moment!

Hur som helst så har jag alltid tyckt att man aldrig kan skämma bort sina ungar med kärlek och närhet!

Så vi kallar våran "metod" för KÄRLEKSMETODEN!

Inga kommentarer: