onsdag 5 januari 2011

Trött mamma

Jahaja. Undrar om man kan få nått vettigt gjort idag. Känner mig piggare i förkylningen, bara matt och känner av bihålorna. Det går åt rätt håll iallafall... Ska försöka ta mig till skridskobanan med min energiska fyraåring snart. Fattar inte att han kan vara så pigg???

Joel kom in vid 23, jag hade inte ens somnat.  Han hade jätteont i sina fötter. Han går ju på tårna ni som inte vet, så han får för korta hälsenor.
Han var ju till pulkabacken igår med dagmamman och jag glömde stretcha honom. Stackars stackars unge.
Han var vaken till 2.30. Gav honom alvedon, vetekudden och massa massage... Det gick iallafall över till slut.
Men när han väl hade somnat började nästa. Det var en mardröm. Jag var så trött så jag mådde illa.
Ammade honom, å han somnade om en stund med min tutte såklart i munnen!
Låg och ammade konstant mellan 2 och halv 5. Då började han jollra, skratta och prutta med munnen. Bara jag tittade på honom la han av ett asgarv... Ja man kan ju inte hålla sig så såklart ler jag tillbaka. Tillslut somnar han om en liten stund tills det var dags att äta igen kl 6. Ja herre gud. Undrar när jag ska få sova???

Jag bjuder på en osminkad trött mamma/Julius bild

Inga kommentarer: