Har haft en underbar påsk med god mat och för mycket lösgodis. Jag hatar egentligen lösgodis, men under påsken är det ett måste...
Vet inte vad jag gett mig in på men under min efterlängtade ledighet river jag upp hela trädgården :O Så nu ska det ju avslutas. Har ju hela dagen på mig i morgon också så jag ska väl hinna med lite då också. Vi har rivit ner våran jättestora taggbuske som vi hade i hörnet ut mot gatan. Mycket stick i både fingrar, huvud. Nästan avhugget ben (råkade hugga mig med yxan i benet fast åt rätt håll:P) Resulterade i ett gigantiskt blåmärke på smalbenet :O
En sak kan jag ju säga TACKA GUD FÖR MAJBRASOR. Vi kastade allt där, det blev 5 kärror och måste åka en vända till i morgon.
Ploopi fick feber natten till långfredagen också:( Typiskt när man ska vara ledig. Jag klädde på honom och la honom ute i vagnen i skuggan på altanen. Det var ju verkligen helt underbart väder. Han sov, sov och sov. När han vaknade fick han äpple. Han ville inte ha någon mat då :( Stackarn. Sen fick han lite godis :P
Jocke och Hasse satt med Joel en stund där ute medans jag la in en ny tvätt.
Så hör jag -Han spyr här. Jag kan säga att jag fick den största ångesten på länge.
Gick ut och såg hela ungen nerspydd. Dom som inte vet det är magsjuka och spyor min absolut största FOBI! Jag kallsvettades och mådde själv illa. Hämtade papper och Jocke fick ta det värsta. Stackars Ploopi. Han blev så ledsen. Han hade tydligen satt godis i halsen. Hasse blev livrädd. Usch det är det värsta med godis. Så läskigt. Jag var iallafall duktig och tog reda på kräkorna ute på altanen och hans kläder. Kände mig stolt efteråt. Gick ju såklart hela eftermiddagen och inbillade mig att han hade fått magsjuka. *SUCK* Blir så trött på mig själv ibland.
Nu är jag helt jäkla slut i både kroppen och huvudet.
Ska lägga mig i sängen med min gosiga vetekudde.
Gubben får jag nog vänta på.
Han umgås med sin andra älskling... Datorn...
måndag 13 april 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar