
Ja nu är julen över för den här gången. Har haft en lugn och mysig jul...
Det har varit väldigt avslappnat i år. Skönt tycker jag.
Ofta så är julen väldigt ångestladdad för mig. Stress stress, allt ska fixas, det ska storstädas först till advent, putsa fönter och pyntas. Sen ska hela huset storstädas en gång till innan självaste julafton. Sen ska det bakas lussekatter, pepparkakshus, vanliga pepparkakor, knäck och kola... Det ska köpas julklappar. Huggas gran. klä granen. Man ska planera julmiddagen inhandlingslista och det mest ångestladdade av allt. Ge sig ut för att införskaffa all mat. Herre jisses va folk det är ute precis innan jul. Man kan inte ens parkera utan att nån jävel snor parkeringen mitt framför näsan på en. Gaaah!

Men i år då har allt gått väldigt lugnt till... Har intalat mig själv hela tiden att det inte är någon katastrof om jag inte har putsat fönstren innan jul för jag gjorde ju det i november. Det är ingen katastrof om jag skulle råka glömma något, det mesta löser sig ändå...
Årets julkort

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar